lördag 17 augusti 2013

Gården, Stockholm

Här kommer två små korta inlägg från två av stadens trevligare (dock inte nödvändigtvis bättre) uteserveringar och som rubriken anger är gården först ut.

Gården drivs av Stureplansgruppen och är en mix av barhäng och restaurang. Vi styrde vår kosa till Norra reals skolgård en solig lördagskväll i början av juli.

Uteserveringen var full så vi fick ett av borden som är inomhus men nära de öppna väggarna så det kändes som att vi satt ute.  

Den här kvällen blev det bara en varmrätt och ett glas vin. Kvällen till ära valde jag lammrostbiff på spett, lammkorv, tomatsallad, gremoulata, ugnsbakad vitlök och pommes. Allt serveras på en träplanka. Maten var riktigt vällagad och god, men lammet var övergrillat vilket känns både onödigt och trist. Godast var nog lammkorven som var grymt god. Några i sällskapet valde istället rödingen och de var mycket nöjd med den rätten, jag har dock inga kort på deras mat.  

Tidigare har jag tyckt att Gården bara var en trevlig uteservering, med knappt godkänd mat, men efter detta besök måste jag revidera min åsikt. Det är både en trevlig uteservering och god vällagad mat. Denna soliga kväll kan till och med jag ha överseende med ett överstekt lamm.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar