fredag 16 december 2011

Inför Restaurang Jonas och så lite Gastrologik

Känner mig grymt laddad införmorgondagens besök på Restaurang Jonas. Vad ska Krogstockholms senaste tillskott med höga ambitioner bjuda på? Utifrån de än så länge få recensioner som har figurerat i tidningarna finns det en 6 – och en 9-rättersmeny att välja på och något som kallas all in, dock lite oklart hur många rätter det blir då. Såg i dagens metro på väg till jobbet att ”matrecensenten” Cranby varit på besök på Jonas i veckan. Jag har generellt inte så stor tilltro till hans bedömningar om Stockholms krogar men det är ju alltid kul att läsa om ett ställe man själv snart ska gå till. Intressant är dock att detta mig veterligen är andra gången som Jonas får kritik för sina minst sagt höga vinpriser (och detta utan att meddela den intet ont anande gästen). Ska bli spännande att se hur fine dining upplevelsen utvecklar sig imorgon kväll.

Sedan gläds jag naturligvis åt Gastrologiskts framgångar, en fantastisk recension i DN – 5 av krogkommissionen och därmed högsta betyg. Det är sällan man ser något så översvallande i annars ofta så kritiska finsmakarna.
http://www.dn.se/pa-stan/ata-ute/enastaende-krogupplevelse-till-fyndpris
Det måste erkännas att jag blir sugen på ett återbesök inom kort.

1 kommentar:

  1. Vilken utmärkt blogg du har. Ser med stort intresse fram emot att följa din matersa

    SvaraRadera