måndag 23 januari 2012

Svar till anonym,

Explorer verkar inte gilla min blogg så jag får svara så här igen, lite jobbigt att svara på iphonen…
Hoppsan, det var hårda ord från dig. Vi verkar vara överens om att Gastrologik inte riktigt är Stockholms bästa restaurang och vi verkar ifrågasätta Guldrakens existens båda två. Om du läst min blogg tidigare så kan du se att jag är ett stort fan av Mathias Dahlgren som jag anser driver huvudstaden näst bästa restaurang (vilket inte alls är illa)och att jag verkligen gillar Gastrologik, men att det känns långt ifrån rimligt att ge dem deras drake. Sedan kan jag inte annat än hålla med om att F/L skulle ha haft draken efter deras framgångsrika år, att jag inte var helt 100 nöjd efter mitt besök hos dem i oktober berodde mycket på mina extremt höga förväntningar och en varmrätt som inte var fantastisk, men visst är de fortfarande bäst i Huvudstaden.
Å andra sidan kan det ju vara så att vi har fel, men det återstår ju att se är Guide Michelin, White Guide och World´s 50 Best restaurant presenterar sina listor, då är det upp till bevis för DN. Jag säger bara: Lycka till!


Här kommer kommentaren:

En lite syrlig kommentar från en kräsen gäst. Givetvis så fick ju Gastrologik priset av DN. Detta grundar sig ju i Elin Peters och resten av redaktionens kärlek till Mathias Dahlgren och allt som ens är eller har varit i närheten av honom. Den där Jakob var ju på MD tidigare så där hade de ju halva inne. Elin & co väntar ju bara på den ultimata restaurangen som förmodligen kommer att heta Mathias Balle. Där kan de sörpla i sig och slänga Gulddrakar efter dem. Inget fel på Gastrologik mer än att det inte är speciellt bra utan mest en lökig PR-byrå. Givetvis så skulle F/L haft priset men de utomordentligt talanglösa "matskribenterna" förmår ju inte att förstå hur bra F/L är. Det mest sorgliga är väl ändå att vi ens diskuterar dessa ohyggligt idiotiska skribenter med deras patetiska smak. De har ett inflytande som är ytterst ohälsosamt. Jag får kalla kårar, vill dö och kräks lite vid tankar på att Elin Peters,  fåntratten Victor Barth Kroon (vem är han och vart fan kom han ifrån) och DN på Stan ens existerar. Vi hoppas att de flyttar snart så man kan läsa tidningsjäveln igen. Destination New York blir det ju garanterat för dem eftersom det är deras favoritämne och enda ämne. Vem som rekryterar folk till DN undrar man verkligen. Ta Bengt-Göran Kronstam till exempel. Han är ju lika begåvad som en spettekaka. Givetvis ska draken slaktas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar