måndag 13 februari 2012

Why not grab a burger in London?

Om man är sugen på något enkelt och gott en söndaglunch i London, vart går man då? Matnerdens förslag är att ni då kan styra er kos till Gourmet Burger Kitchen i Soho. GBK finns på ett flertal ställen i London och övriga UK men allt startade i London när några kompisar från Nya Zeeland beslutade sig för att det behövdes ett bra burgarställe i staden. Trots den tidiga söndagförmiddagen strömmade folk in i restaurangen och jag och mitt sällskap följde givetvis med folkströmmen in.
Trots att listan över burgare var minst sagt omfattande föll våra val på två klassiker, en cheese & bacon respektive en BBQ parat med en chunky fries. Alla burgare serverades medium, även om våra burgare kunde ha plockats av grillen några sekunder tidigare var de riktigt saftiga och goda. Cheese och bacon-burgaren var nog snäppet vassare än BBQ versionen men de var båda riktigt goda. Den tjocka pommesen till var tämligen ordinära, men fyllde sin funktion mättnad och sälta.

Sammafattningsvis var detta ingen gastronomisk höjdpunkt i mitt krogliv, men om man bara är sugen på saftig burgare och råkar befinna sig i London så är GBK inget dåligt val. Over and out from London this time.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också GBK. Bra kedja. Brukar gå till den på Kensington high street när jag är i London. Tråkigt att det inte finns liknande kedjor i Sverige som serverar bra mat, snabbt och enkelt till sjysta priser. Tycker tex att kedjan Nandos är superbra. De serverar enkel och god mat, snabbt och till bra priser.
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Neej Byron e battre! prova d nasta gang, finne en pa high st kensington :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,
      Byron alltså? Det ska jag verkligen testa. Tack för tipset.

      Matnerden

      Radera